Usługi IT i outsourcing odpowiedzialności biznesowej za przewidywanie, zarządzanie i utrzymywanie zapotrzebowania na cały szereg funkcji korporacyjnych to rozwijający się rynek. Colin Blumenthal, wiceprezes ds. usług IT w Sharp Europe, przygląda się trendom, które będą napędzać wzrost usług IT w 2022 roku i później.
Można śmiało powiedzieć, że nowoczesne miejsce pracy - czy to sam budynek, czy też coraz częściej wirtualne logowania i połączenia - przeszło w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy niezwykłe zmiany. Zmusiło to firmy każdej wielkości do przyjrzenia się sposobowi prowadzenia działalności i zbyt często do ponownego zdefiniowania, czasami w biegu, sposobu, w jaki ta działalność powinna być prowadzona.
Usługi informatyczne pozwalają organizacjom ustalać priorytety, optymalizować i chronić codzienną działalność firmy, a jednocześnie wdrażać strategię wspierającą rozwój i ekspansję. Dla wielu osób usługi te były w ostatnim czasie istotnym kołem ratunkowym, ale czego możemy się spodziewać po tej branży w nadchodzących miesiącach i latach?
Bezpieczeństwo cybernetyczne jako standard
Bez względu na to, jak mała jest firma, sposób, w jaki komunikujemy się z technologią, otwiera drzwi do zagrożeń związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym. W związku z tym firmy różnej wielkości coraz częściej zdają sobie sprawę, że samo zabezpieczenie infrastruktury już nie wystarcza - muszą mieć również ubezpieczenie od zagrożeń cybernetycznych.
Dzięki temu, jeśli dojdzie do najgorszego, na przykład do ataku cybernetycznego i skutecznego naruszenia bezpieczeństwa danych, ubezpieczenie pomoże pokryć koszty odzyskania danych i/lub ewentualne grzywny. Żądania firm ubezpieczeniowych dotyczące wprowadzenia określonych zasad bezpieczeństwa spowodują wzrost popytu na usługi informatyczne. .
Podobnie firmy świadczące usługi informatyczne mogą stać się celem cyberprzestępców, dlatego będą musiały skupić się na utrzymaniu i zwiększeniu własnego wewnętrznego bezpieczeństwa, aby zapobiec takim atakom.
Bezpieczna praca w domu
Praca hybrydowa będzie nadal odgrywać ważną rolę dla wielu z nas w różnych formach przez cały rok. W związku z tym będzie istniała ciągła potrzeba podnoszenia świadomości na temat bezpieczeństwa cybernetycznego i bezpieczeństwa w ogóle. Będzie to dotyczyło punktów końcowych, czyli zdalnych komputerów podłączonych do sieci w związku z elastycznym trybem pracy lub pracą w domu.
Usługi informatyczne mogą zaoferować więcej niż tradycyjne oprogramowanie antywirusowe, zapewniając kompleksową ochronę, która jest specjalnie zaprojektowana do szybkiego wykrywania, analizowania, blokowania i powstrzymywania ataków, często bez świadomości użytkownika końcowego.
Łączność i połączenia
Po zapewnieniu bezpieczeństwa hybrydowej siły roboczej firma może pomyśleć o łączności i różnych rozwiązaniach, które pozwalają ludziom spotykać się na spotkaniach i współpracować w wielu lokalizacjach. Ten model pracy hybrydowej z typowym scenariuszem, w którym kilku członków zespołu w biurze pracuje na jednym dużym ekranie, podczas gdy inni logują się zdalnie poza biurem, będzie coraz częściej spotykany w 2022 roku.
Niektóre firmy błędnie sądzą, że przeniesienie wszystkiego do chmury oznacza, że mogą zapomnieć o zarządzaniu kopiami zapasowymi i bezpieczeństwem cybernetycznym. Należy jednak zachować odpowiedzialność za własne IT i podejmować właściwe działania w celu zabezpieczenia informacji i interakcji z klientami, dostawcami, zespołem/pracownikami.
Dane pozostają królem
Z biznesowego punktu widzenia dane pozostają siłą napędową każdej organizacji, a w 2022 r. będą zajmować jeszcze wyższą pozycję wśród wymagań stawianych organizacjom. Niezależnie od tego, czy chodzi o ich zrozumienie i właściwe raportowanie, czy też o manipulowanie danymi i korzystanie z bardziej standardowych narzędzi branżowych, takich jak interaktywne oprogramowanie do wizualizacji danych Microsoft Power BI, w celu dostarczenia organizacji bardziej precyzyjnych informacji biznesowych.
Ponieważ zaczynamy w jeszcze większym stopniu opierać się na aplikacjach wirtualnych, musimy pamiętać, że usługi w chmurze są bardziej złożone, co niekoniecznie oznacza, że są łatwiejsze. Tą złożonością należy nie tylko zarządzać i utrzymywać, ale także dbać o jej bezpieczeństwo, co wymaga wiedzy specjalistycznej i oznacza współpracę z odpowiednim dostawcą rozwiązań, oferującym najlepsze usługi w najlepszej cenie.
Zmieniające się zwyczaje zakupowe
Zauważamy coraz bardziej wyrafinowane nawyki nabywców w zakresie wydatków, na przykład nawet małe przedsiębiorstwa składają obecnie oferty w przetargach na zakup towarów. Wynika to z kilku czynników, począwszy od kosztów, a skończywszy na bieżących stanach magazynowych i brakach.
Wzrost liczby osób pracujących w domu spowodował wzrost zapotrzebowania na laptopy, z naciskiem na lepsze wrażenia po wyjęciu z pudełka, takie jak wbudowane układy zabezpieczające i lepsze funkcje wideo. Co więcej, spodziewamy się, że urządzenia peryferyjne do pracy w domu, takie jak monitory zewnętrzne, drukarki lokalne, zestawy słuchawkowe itp. będą zyskiwały na popularności, ponieważ ludzie starają się odtworzyć pracę biurową we własnych domach.
Jednym z wyraźnych trendów, które obserwujemy, jest to, że nabywcy coraz częściej poszukują rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo i prywatność już w fazie projektowania, gdzie ochrona danych w procedurach przetwarzania jest zintegrowana z technologią w momencie jej tworzenia, a nie dodawana na późniejszym etapie. Dotyczy to nie tylko samego sprzętu, ale także usług i rozwiązań informatycznych, które nabywcy chcą zamówić - muszą one mieć wbudowane większe bezpieczeństwo i ochronę prywatności.
Dużo mówiliśmy o pracy zdalnej i wykorzystaniu chmury. Jednak praca w siedzibie firmy nadal ma ogromne znaczenie, zwłaszcza że firmy różnej wielkości starają się znaleźć odpowiednią równowagę między dostępem do biura i poza nim. W rezultacie sposób, w jaki korzystamy z przestrzeni biurowych i ich funkcja w organizacji będą nadal analizowane w 2022 roku. Przedsiębiorstwa będą musiały określić to indywidualnie, ale dostawcy usług IT mogą z pewnością odegrać rolę w zapewnieniu najlepszych rezultatów.
Uważamy, że firmy potrzebują partnera IT, który zapewni im odpowiednie doradztwo i wiedzę. Może to być chmura lub infrastruktura lokalna, a nawet połączenie tych dwóch rozwiązań. Niezależnie od tego, jaki będzie kierunek rozwoju usług informatycznych w przyszłości, nigdy nie można zapomnieć o tym, że potrzebny jest partner informatyczny, który będzie w stanie udzielić właściwych porad dla danej firmy.
Względy środowiskowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CRS) nie jest niczym nowym, ale w ostatnich latach znalazła się na pierwszym planie zainteresowania ludzi. W rezultacie zmieniają się przyzwyczajenia kupujących, którzy zadają teraz pytania dotyczące kwestii środowiskowych związanych z tym, co kupują. Recykling jest obecnie standardową ofertą, ale coraz częściej kupujący zastanawiają się nad wpływem, jaki ich zakupy wywierają na środowisko w odniesieniu do opakowań, kilometrów powietrznych i szerszego ekosystemu. Widzimy, że firmy poważnie podchodzą do kwestii CSR i nie jest to już kwestia drugorzędna - posiadanie dobrej strategii w zakresie technologii CSR oraz kupowania i zamawiania technologii nie jest przypadkowe - trzeba to zaplanować, poświęcić więcej uwagi, strategii i budżetu, aby to osiągnąć.
Ponownie, oznacza to współpracę z odpowiednim partnerem IT w celu zapewnienia, że strategia jest realizowana, zarządzana i utrzymywana w najbardziej opłacalny i korzystny sposób.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak firma Sharp pomaga firmom różnej wielkości usprawnić pracę specjalistów biznesowych dzięki wykorzystaniu usług zarządzanych, skontaktuj się z nami.