Digital Signage to już integralna część nowoczesnego krajobrazu miejskiego, zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz, ale dni pasywnych treści już minęły. Eksperci uważają, że w 2020 r. dynamiczne treści wysuną się na pierwszy plan. Przyjrzyjmy się wyłaniającemu się trendowi dynamicznych treści w Digital Signage.
Rynek Digital Signage znajduje się w ekscytującym momencie swojej ewolucji: w ciągu ostatnich kilku lat gwałtow-nie się rozwinął, ponieważ dostępne rozwiązania stały się bardziej przystępne cenowo, a przedsiębiorstwa zaczęły wdrażać strategie transformacji cyfrowej, aby połączyć doświadczenia offline i online.
Jeśli chodzi o sprzęt, oczekuje się, że rynek wielkoformatowy będzie się rozwijał w skumulowanym rocznym tempie 8% do końca 2023 r. Od pewnego czasu obserwujemy skoki technologiczne w rozdzielczości, w miarę jak ekrany 4K lub nawet 8K pozwalają na uzyskanie realistycznych poziomów szczegółowości.
W sierpniu 2019 r. partnerzy z platformy Open Architecture firmy Sharp zostali objęci badaniem online oraz badaniem przeprowadzonym podczas serii wywiadów telefonicznych w celu połączenia ich obserwacji i prognoz dotyczących rynku Digital Signage oraz określenia przyszłych trendów na nadchodzący rok.
Dynamiczne treści i rynek Digital Signage
Nasi partnerzy oczekują, że dynamiczne treści - zlokalizowane i w czasie rzeczywistym, zmieniające się w zależności od odbiorców lub lokalizacji, przy transmisjach jak np. pogoda czy wiadomości - w 2020 roku pojawią się najczęściej na ekranach digital signage.
Istnieje szereg kluczowych trendów, które zdaniem ankietowanych będą miały wpływ na ewolucję Digital Signage w ciągu najbliższych kilku lat. 59% ankietowanych uważa, że bada-nie widowni będzie kluczową siłą napędową wielu firm, liczyć się będą także ustalenie publiczności (41%) oraz interakcje głosowe (35%).
Następne w kolejności będą treści pasywne, bardziej tradycyjne formy obrazu i filmów, które pasują do przestrzeni digital signage i obejmują promocje, inspiracyjne komunikaty i informacje.
Treści interaktywne będą prawdopodobnie mniej rozpowszechnione, jednak Birgit Jackson, Commercial Director of Visual Solutions w firmie Sharp, oczekuje, że technologia interaktywna będzie odgrywać ważną rolę w specjalistycznych rozwiązaniach z zakresu Digital Signage. „Technologia interaktywna może naprawdę dobrze współgrać z aplikacjami, w których można ją efektywnie wykorzystać, takimi jak nawigacja lub katalogi", wyjaśnia.
Michael Bailly, Head of Global Business Development w Cenareo, dostawcy platformy Digital Signage, opracowuje rozwiązania do zarządzania Digital Signage w trybie Software-as-a-service (SaaS) i uważa, że sprzedawcy detaliczni w szczególności muszą używać digital signage bardziej intuicyjnie, aby zaoferować klientom unikalne doświadczenie i stawić czoła wyzwaniu, jakim jest e-handel.
„Główne ulice handlowe mają problem. Handel elektroniczny zapewnia konsumentowi nieograniczony wybór, dostępność, wygodę i konkurencyjne ceny, a ponadto sprzedawcy internetowi mogą zidentyfikować gusta i preferencje konsumentów oraz skuteczniej ukierunkować swoją reklamę", wyjaśnia Bailly. „Tymczasem sklepy stacjonarne są bierną konfiguracją i aby przetrwać, muszą oferować klientom wrażenia, których handel elektroniczny zaoferować nie może - doświadczenie fizyczne. Tradycyjny handel nie może konkurować na takich samych zasadach jak e-handel. Tu chodzi o emocje, więc ulice handlowe muszą przejść od rozwiązań "jeden do wielu" do spersonalizowanych rozwiązań "jeden do jednego" przy użyciu wszelkich urządzeń niezbędnych do osiągnięcia tego celu".
Partnerzy są zgodni co do tego, że czas będzie kluczem do zrozumienia, jakie komunikaty działają najlepiej i w jakim środowisku. Na przykład, osoby dojeżdżające do pracy lub wracające do domu, gdy uwięzione są w korkach mają więcej czasu na absorpcję komunikatów Digital Signage w godzinach szczytu niż w innych porach dnia. Podobnie osoby przybywają-ce dziesięć minut wcześniej na spotkanie mają więcej czasu w recepcji, aby obejrzeć dłuższe treści na ekranach.