Warsaw_Meeting

Plan rozwoju usług informatycznych Sharp Europe

W Warszawie, w siedzibie Sharp Electronics Polska, odbyło się pod koniec stycznia br. spotkanie zorganizowane przez Sharp Europe, na które zaproszeni zostali kluczowi analitycy z krajów europejskich, aby zapoznać się z nieustannie rozwijającą się ofertą usług informatycznych oraz planami przyszłej ekspansji firmy. Gospodarzem spotkania był Joe Tomota, prezes Sharp Europe, a kierownicy działu Sharp IT Services wygłosili prezentacje, dostarczając analitykom szczegółowych informacji na temat sytuacji firmy w Europie oraz wglądu w nadchodzące zmiany.

Informacje od Sharp Europe i klientów

Nowe partnerstwo, nowe przejęcie, rozszerzenie zakresu usług oraz rozwój i integracja produktów były w ostatnim czasie ważnymi zmianami dla firmy Sharp Europe. Spotkanie dla kluczowych analityków zorganizowane w warszawskim biurze Sharp miało na celu wzmocnienie tych planów rozwojowych.

Podczas spotkania omówiono plany strategiczne mające na celu zwiększenie dynamiki rozwoju usług informatycznych. Prezentacje dotyczyły nowych usług IT i możliwości dla klientów, które są wynikiem współpracy z partnerami oraz standaryzacji usług. Poruszono także kwestie integracji technologii w przedsiębiorstwie oraz przyszłego pozycjonowania marki. Uczestnicy mieli również okazję wysłuchać opinii polskiego klienta - firmy OEX Cursor oraz zwiedzić warszawskie European Technology Support Centre.

Joe Tomota zaprezentował w jaki sposób dział Sharp specjalizujący się w dostarczaniu rozwiązań technologicznych dla inteligentnych biur rozwija się na arenie globalnej. Podkreślił również, że rozwój IT Services w Europie stał się kluczową strategią, uzupełniającą działalność firmy w obszarze urządzeń wielofunkcyjnych.

Dodał, że dzięki niedawnemu przejęciu firmy Apsia, Sharp rozszerzył zakres wsparcia na miejscu we Francji, Włoszech i Hiszpanii, po wcześniejszych przejęciach w Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. W efekcie Sharp IT Services oferuje obecnie kompleksową ofertę zarządzanych usług, obejmujących IT, bezpieczeństwo, przetwarzanie biznesowe i usługi w chmurze, skierowaną do coraz szerszego grona firm każdej wielkości.

Przegląd usług Sharp informatycznych w Europie

Roland Singer, Vice President of IT Services, przedstawił szczegółowe informacje na temat rosnącej dynamiki w obszarze usług informatycznych, długoterminowych celów związanych ze wzrostem oraz kroków, które Sharp Europe podejmuje, aby je osiągnąć. Wśród nich znalazły się automatyzacja, transformacja biznesowa, wzmacnianie partnerstw i sojuszy z dostawcami oraz ujednolicanie usług świadczonych w Europie.

Roland Singer podkreślił również kwestię ciągłego rozwoju firmy, która zatrudnia obecnie ponad 600 ekspertów świadczących usługi 40 tysiącom użytkowników w ponad 100 krajach. Równie istotna jest różnorodna oferta, obejmująca usługi zarządzane, usługi informatyczne, konsulting, aplikacje biznesowe oraz cyberbezpieczeństwo, a także plany dalszego rozwoju w tych obszarach.

Wraz z Olivierem Massonnatem, CEO firmy Apsia, który przedstawił informacje na temat aplikacji, chmury i nowych możliwości z nimi związanych, Roland Singer wyjaśnił, w jaki sposób Sharp buduje spójny model, w którym innowacje i specjalistyczna wiedza są wykorzystywane w nowych obszarach, takich jak sztuczna inteligencja (AI), automatyzacja i aplikacje biznesowe. Podkreślił również znaczące inwestycje Sharp w szkolenia oraz szeroką sieć partnerów, wśród których znajdują się takie firmy jak Microsoft, SAP, Lenovo i IBM.


Goście specjalni Sharp Europe

Analitykom zaprezentowano przykłady tego, w jaki sposób firma Sharp wspiera swoich obecnych klientów: od kompleksowego wsparcia IT dla Bertschi, rodzinnej piekarni, po digitalizację operacji finansowych w 100 krajach dla TP, francuskiej międzynarodowej firmy BPO. Pokazano tym samym szeroki zakres obecnie realizowanych projektów.

Ponadto w trakcie prezentacji omówiono, jak Sharp rozwija i dostarcza usługi, technologie oraz wiedzę specjalistyczną dla coraz większych firm. Innowacje w obszarach takich jak sztuczna inteligencja (AI), łączność, bezpieczeństwo i komputery kwantowe mają na celu sprostanie nowym i złożonym potrzebom klientów.

Wraz z ciągłym wzrostem w segmentach rynku średniego i korporacyjnego oraz rozwojem większej liczby rozwiązań AI i Gen AI, które przyspieszają dostawy i optymalizują wyniki biznesowe klientów, podzielono się również planami dotyczącymi kolejnych etapów wzrostu. Obejmują one ekspansję z wykorzystaniem istniejących zasobów lub poprzez strategiczne przejęcia, jeśli pojawią się ku temu sprzyjające okoliczności.

Strategia rozwoju usług informatycznych Sharp Europe

John Shackleton, Head of European Systems & Support Services, przedstawił zaktualizowany plan rozwoju produktów, w tym nowych usług opracowywanych we współpracy z partnerami Sharp: firmą CyberSmart (reprezentowaną przez Jona Wooda) i Nimblr (reprezentowaną przez Lukasa Landgrena). Celem jest sprostanie wyzwaniom związanym z regulacjami prawnymi, dotyczącymi działalności operacyjnej przedsiębiorstw w Europie.

NIS2 to rozporządzenie mające na celu zwiększenie cyberbezpieczeństwa i poprawę bezpieczeństwa łańcucha dostaw w organizacjach o wartości ponad 10 mln euro i/lub zatrudniających ponad 50 pracowników. Jego wprowadzenie wpłynie na działalność ponad 160 tys. firm w Unii Europejskiej. Przepisy obowiązują od października 2024 r., a audyty mające na celu wykrycie potencjalnych niezgodności (za które nakładane będą kary) zaczną być przeprowadzane od połowy 2025 roku. Sharp oferuje przedsiębiorstwom wsparcie w zakresie dostosowania się do tego nowego rozporządzenia. Partnerstwo z CyberSmart  stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie klientów, którzy chcą ocenić swoje przygotowanie do zmian w przepisach oraz zapewnić zgodność z nowymi wymogami.

Mimo że 95% naruszeń bezpieczeństwa cybernetycznego wynika z błędów ludzkich , jedynie niewielki odsetek firm zapewnia swoim pracownikom odpowiednie szkolenia w tym zakresie. W odpowiedzi na tę lukę, John Shackleton zaprezentował rozwiązanie Security Awareness Training, opracowane przez Sharp we współpracy z firmą Nimblr. Specjalistyczny produkt obejmuje kursy i symulacje, których celem jest zmiana zachowań pracowników poprzez wykorzystanie prostych, spersonalizowanych treści.

Wizyta w ETSC

Oprócz wysłuchania prezentacji, analitycy mieli również okazję zwiedzić Europejskie Centrum Wsparcia Technologicznego Sharp, znajdujące się w Warszawie i poznać członków zespołu pomocy technicznej, który zapewnia całodobowe wsparcie w ponad dziewięciu językach. Wsparcie obejmuje szeroki zakres usług: od bezpieczeństwa, przez zarządzanie drukowaniem i aplikacje, po tworzenie kopii zapasowych i ciągłość działania. Po ETSC gości oprowadził Piotr Sucharski – Head of European ITS Shared Support Services.

Po wizycie w ETSC, Mariusz Niziołek z OEX Cursor, firmy zapewniającej klientom z sektora FMCG, finansowego, telekomunikacyjnego i farmaceutycznego wsparcie w zakresie marketingu terenowego i sprzedaży, omówił w jaki praktyczny sposób Sharp wspiera firmy w zakresie ich potrzeb technologicznych. Przedstawił szeroki zakres usług świadczonych przez firmę Sharp: od wirtualizacji w chmurze po kwestie związane z lokalnymi wymogami regulacyjnymi.

Plany rozwoju dla IT Services w Sharp Europe

Jason Cort, Director of Product Planning and Marketing, podczas prezentacji skoncentrował się na integracji technologii Sharp oraz przedstawił plany dalszego rozwoju i dodatkowej wartości dla klienta. Plany obejmują integrację i standaryzację technologii Sharp oraz cech projektowych w różnych produktach (urządzeniach i aplikacjach) oraz usługach (platformach), z naciskiem na zwiększenie wartości dla klienta, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz poprawę wydajności operacyjnej.

Cort przytoczył kilka przykładów, takich jak wdrażanie spójnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa w różnych produktach i usługach, obejmujących urządzenia wielofunkcyjne, monitory oraz usługi IT. Ponadto platforma SYNAPPX™ Sharp Services Platform stanowi fundament usług Sharp, zaprojektowany z myślą zarówno o bezpośrednich klientach firmy, jak i jej dystrybutorach, umożliwiając jednocześnie integrację z platformami stron trzecich. Plan zakłada stworzenie otwartego ekosystemu technologicznego, który nie ogranicza się wyłącznie do rozwiązań Sharp, ale harmonijnie współpracuje z szerszym środowiskiem IT.

Spotkanie dało analitykom – a za ich pośrednictwem, również odbiorcom – możliwość zgłębienia fascynującej historii Sharp Europe oraz zapoznania się z ambitnymi planami firmy na przyszłość.

Rozszerzony zasięg i zakres usług, rosnąca baza klientów oraz wzmacniający się łańcuch wartości przekładają się na większą dynamikę rozwoju. Dzięki wprowadzeniu nowych produktów, takich jak Security Awareness Training, oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) i możliwościom skierowanym do 65 tysięcy klientów, Sharp Europe jest gotowy umocnić swoją pozycję jako lider na europejskim rynku.

Spotkanie europejskich analityków w Warszawie podsumował Krzysztof Ukleja, Marketing Manager CEE, który był odpowiedzialny za organizację i przebieg całego wydarzenia z ramienia Sharp Electronics Polska: To naprawdę duże wyróżnienie, że Polska została wybrana na miejsce tak kluczowego spotkania, z udziałem prezesa Sharp Europe - Joe Tomoty. Jesteśmy dumni z tego powodu, a równocześnie mamy się naprawdę czym pochwalić – to w Warszawie znajduje się przecież Europejskie Centrum Wsparcia Technologicznego Sharp! Dzięki zaangażowaniu uczestników oraz profesjonalnemu przygotowaniu wydarzenia, udało się nam stworzyć przestrzeń do wymiany wiedzy i doświadczeń, które zaowocowały wieloma cennymi wnioskami. Jestem przekonany, że dyskusje na temat rozwoju usług IT oraz ambitne plany Sharp Europe znacząco przyczynią się do dalszego wzmacniania naszej pozycji na rynku.


O Sharp Europe
Sharp Europe umożliwia małym i dużym przedsiębiorstwom i organizacjom zwiększanie wydajności i przygotowywanie ich miejsc pracy na wymogi przyszłości, dzięki szerokiej gamie produktów i usług z obszaru technologii biznesowej.

Firma Sharp Europe, z siedzibą w Londynie, obsługuje klientów z sektora prywatnego i publicznego, edukacji i instytucji rządowych, oferując szeroką gamę drukarek i zaawansowanych technologii płaskich ekranów, platform współpracy i usług IT.

Jako część Sharp Corporation i przy wsparciu ze strony Foxconn, Sharp Europe inwestuje i jest liderem w branży nowych technologii, które mogą zmienić świat. Opracowała pierwszy na świecie ogólnodostępny monitor 8K, a w 2019 roku wprowadziła na rynek pierwszy certyfikowany monitor do współpracy z systemem Windows.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak firma Sharp Europe zmienia przyszłość pracy, odwiedź stronę www.sharp.eu.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.sharp.pl.